Jak przetrwać jesień i pokonać jesienną chandrę? Praktyczny poradnik.



Coraz krótsze dni, ołowiane niebo, przejmujący chłód, zacinający deszcz, poczucie większej senności, zmęczenia, napady melancholii, depresji, katar, kaszel, grypa, której nie można pozbyć się tygodniami, kłopoty i problemy, które przygniatają nas swoim ciężarem o wiele bardziej niż podczas innych pór roku, tęsknota za światłem, przygnębienie i ciągłe niewyspanie... Znacie to? Zestaw jesiennej chandry.



Jeżeli chociaż raz mieliście styczność z zestawem u góry, trafiliście idealnie! 
W dzisiejszym poście chcę przedstawić Wam praktyczny poradnik, który pomaga mi zapobiegać jesiennym nastrojom, a może pomoże także Tobie!

1. PRZYJACIELE
Spotkania w gronie znajomych, to jeden z najbardziej znanych sposobów na poprawę nastroju. Można nazywać ich naszym lekarstwem na długie, samotne wieczory. A w większym gronie o wiele łatwiej pokonać uczucie smutku, który w tym okresie dopada prawie każdego! Zarażajmy się uśmiechem! 

2. HEKTOLITRY KAWY I HERBATY 
Nic tak nie pobudza o poranku jak filiżanka ulubionej kawy. Osobiście, nie wyobrażam sobie wyjść z domu na uczelnię bez kawy, tym bardziej, kiedy zapowiada się szary, ponury dzień, a widok zza okna nie nastraja do opuszczenia łóżka, Kawa jest wtedy jedynym wybawieniem, lekarstwem na całe zło. Kofeina, jest jednym z najpowszechniejszych środków, które poprawiają nastrój. Można odczuć to już po upływie kilkunastu minut od skończonej filiżanki, eksperci twierdzą jednak, że największe działanie uwalnia się po upływie czterech godzin.. Więc cierpliwie oczekujmy rezultatów!


Bez umiaru możemy upijać się zieloną herbatę, która zawiera teinę, która odpręża, relaksuje, a co najważniejsze zmniejsza stres. (Dla osób które dodatkowo dbają o swoją sylwetkę lub dążą do swojej wymarzonej, picie zielonej herbaty jest podwójnie wskazane. Mianowicie działa ona znacząco na tkankę tłuszczową oraz przyspiesza nasz metabolizm. Chyba nic bardziej nie poprawi humoru, jak podobać się sobie w lustrze). 

Jeżeli jednak nie przepadacie za gorzkim smakiem tej herbaty, nie bójcie się sięgać po różnego rodzaju zioła. Szczególnie pomocny może być napar z melisy, który działa kojąco na nasz układ nerwowy. 

3. GORĄCA KĄPIEL
Zanurzenie się w gorącej wodzie lub długi prysznic to sposoby przynoszące ulgę w momentach, kiedy czujemy się najbardziej samotni. Dlatego w jesienne wieczory zainwestujmy w aromatyczne olejki do kąpieli. Zróbmy coś dla naszej duszy, ale i ciała!

4. DIETA
Zachowując pełnię witamin w posiłkach, które spożywamy, możemy cieszyć się przypływem energii przed całą jesień! A skoro ostatnia nadzieja, na ratowanie Twojego uśmiechu leży w jedzeniu, to dlaczego miałbyś nie skorzystać?

Sięgajmy przede wszystkim po owoce cytrusowe, które nie tylko wpływają na naszą skórę, rozjaśniają ją, a także uelastyczniają, ale także zawierają ogromną ilość witaminy C, która ma zbawienne działanie na nasz układ odpornościowy, który w tym okresie jest wysoce narażony.

Dla zwolenników słodkości mam dobrą wiadomość! W okresie jesieni, częściej powinniśmy pozwolić sobie na te przyjemności. Gorzka czekolada, mimo że w nadmiarze powoduje otyłość, to jej duża zawartość magnezu, cynku, żelaza oraz selenu pobudza organizm do wydzielania serotoniny, czyli hormonu szczęścia oraz endorfin. 

Wybieraj także produkty bogate w witaminy z grupy B, które mają działanie antydepresyjne - postaw na nabiał, orzechy, jajka, razowy chleb i warzywa liściaste. 

5. SPORT

Nieodłączną zasadą dobrego humoru jest oczywiście sport. W zdrowym ciele, zdrowy duch –co oznacza, że powinniśmy postawić ruch ponad wszystko.Ćwiczenia nie tylko pomogą na rozładowanie stresu związanego z pracą i oderwanie się od problemów, ale pobudzą nasze krążenie, dotlenią organizm. Wiąże się z tym wiele korzyści: wzmocnienie mięśni, wysmuklenie sylwetki, podniesienie poczucia własnej wartości. Bez względu na pogodę warto więc zmusić się nawet na 30-minutowy spacer. Pozwoli on nam się odprężyć, a także ma pozytywny wpływ na spokojny sen w nocy.


UŚMIECHAJCIE SIĘ!

A Wy macie jakieś sprawdzone sposoby? 
Koniecznie się z nami nimi podzielcie!

Miłego dnia, Dominika

Dominika Kacala

11 komentarzy:

  1. Naprawdę bardzo interesujący post! Lubię Twoje i Julii poradniki są naprawde świetne, oby więcej takich. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. jak się poznałyście?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Patkę znam już od podstawówki, chodziłyśmy razem do klasy. Julkę poznałam dopiero w liceum ;)

      Usuń
  3. jakie są wasze ulubione blogi? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie mamy jakiś ulubionych :-) Makelifeeaser, adancingqueen są jednymi z ciekawszych :-)

      Usuń
  4. skąd czerpiecie inspiracje?

    OdpowiedzUsuń
  5. czyje blogi lubicie czytać????

    OdpowiedzUsuń
  6. nie myślałyście nad założeniem ask fm?

    OdpowiedzUsuń